دنیای دیجیتال

سرانجام ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ در آمریکا

سرانجام ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ در آمریکا-سامسونگ تل

همراهان عزیز و گرامی سامسونگ تل شایان ذکر است که  به ندرت پیش می‌آید که کشورها در فروش دستگاه‌های مجهز به فناوری مشکل داشته باشند. آخرین مورد نیز مربوط به هواوی بود. دولت آمریکا در آن زمان نگران بود که این شرکت چینی به جاسوسی از شهروندان آمریکایی بپردازد. به همین دلیل تحریم های سنگینی را علیه این شرکت اعمال کرد. اگرچه سامسونگ در آمریکا مشکلی در این زمینه ندارد، اما چرا یکی از بهترین گوشی های این شرکت در آمریکا تحریم شده است؟

گوشی مورد بحث گلکسی نوت ۷ است که پس از مدت ها انتظار، این گوشی در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. بسیاری آن را بهترین گوشی موجود در بازار می دانند. اما در کمتر از یک ماه همه چیز تغییر کرد. پس از اولین فاجعه، مقامات آمریکایی دستور ممنوعیت فروش گوشی های پرچمدار سامسونگ را صادر کردند. در واقع این شرکت کره ای سعی کرد در اسرع وقت مدل دیگری را به عنوان جایگزین عرضه کند اما در آن زمان شرکت های دیگر نیز توانسته اند مدل خوبی را عرضه کنند و چشم ها دیگر تنها به نماینده سامسونگ نیست.

مشکلات مربوط به باتری

شاید به خاطر داشته باشید که مدت کوتاهی پس از عرضه آن، گزارش هایی مبنی بر داغ شدن بیش از حد گلکسی نوت ۷ منتشر شد. برخی از کاربران گفتند که گوشی آنها ذوب شده، آتش گرفته، متورم شده و داخل آن منفجر شده است. شنیدن چنین مواردی در مورد گوشی های مختلف تعجب آور نیست. اما این فقط برای یک یا دو گوشی در تعداد زیاد اتفاق می افتد.

این شرکت کره ای همچنین تخمین اول را تأیید کرد که از یک میلیون دستگاه تنها ۲۴ دستگاه با این مشکل مواجه بودند (۰.۰۰۲۴٪). البته سامسونگ نمی دانست که در نهایت فروش یکی از بهترین گوشی های این شرکت در آمریکا را ممنوع خواهند کرد. اما در مدت کوتاهی ۳۵ داستان مختلف در این زمینه شنیده شد. این نشان می دهد که مشکل فراتر از آن چیزی است که سامسونگ تصور می کرد.

سامسونگ بعداً این مشکل را به یکی از تامین‌کنندگان باتری این شرکت نسبت داد و گفت که سایر سری‌های گلکسی نوت ۷ چنین مشکلی ندارند. به همین دلیل سامسونگ حتی قول تعویض برخی از گوشی ها را داده است. با این حال مدتی بعد گزارش های مختلف در شبکه های اجتماعی سامسونگ را در موقعیت حساسی قرار داد.

گلکسی نوت ۷ ،یک بمب ساعتی!

سرانجام ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ در آمریکا-سامسونگ تل

اگرچه بسیاری از مدل های گلکسی نوت ۷ قبلا این مشکل را نداشتند، اما کاربران علاقه ای به خرید این گوشی ندارند. مدت کوتاهی بعد، وزارت حمل و نقل ایالات متحده ممنوعیت تلفن های هوشمند سامسونگ را در همه پروازها ممنوع کرد. سامسونگ همچنین فروش گلکسی نوت ۷ را تا بررسی بیشتر ممنوع کرده است.

سامسونگ از تمامی خریداران نوت ۷ خواسته است که گوشی های خود را به این شرکت برگردانند و جایگزین دریافت کنند. اما در کمال تعجب کارگران قبول نکردند. آنها اصرار داشتند که چون گوشی هایشان آتش نمی گیرد، مشکلی وجود ندارد. حتی مدیران سامسونگ هم برای امنیت عمومی و هم برای خودشان از کاربران خواسته اند که این گوشی را تعویض کنند اما بی فایده است. سرانجام کار به جایی رسید که شرکت مخابراتی اعلام کرد یکی از بهترین گوشی های سامسونگ را از شبکه ایالات متحده ممنوع کرده است. سامسونگ همچنین یک آپدیت اجباری را معرفی کرد که باعث شد گوشی بیش از ۶۰ درصد شارژ نشود. این دو مرحله از انفجار های بیشتر جلوگیری می کند.

سرانجام ممنوعیت بهترین گوشی سامسونگ در آمریکا

پس از پایان بحران رسانه ای، سامسونگ اعلام کرد که یک میلیارد دلار در تحقیق و توسعه، تولید و توزیع ضرر کرده است. این شرکت کره ای همچنین سرمایه گذاری هنگفتی در تبلیغات و بازاریابی مجدد محصولات خود خواهد کرد تا کاربران را از ایمنی آنها اطمینان دهد. یکی از این آگهی‌ها، پروژه تحقیقاتی جدید باتری ۸ خطی است.

کمتر از یک سال بعد، سامسونگ گلکسی اس ۸ را عرضه کرد. اگرچه کارشناسان فنی با احتیاط به سراغ این گوشی رفتند، اما خیلی زود متوجه شدند که داستان ممنوعیت فروش یکی از بهترین گوشی های سامسونگ دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. خوشبختانه گلکسی اس ۸ فروش خوبی دارد و سامسونگ از یک بحران وحشتناک خارج شده است.

نتیجه این فعالیت این است که شرکت های مختلف تلفن همراه از سیستم کنترل کیفیت با اهمیت زیادی پیروی می کنند. سامسونگ به دلیل اندازه و سرمایه خود می تواند از یک فاجعه میلیارد دلاری جان سالم به در ببرد. اما برای بسیاری از شرکت های دیگر این امکان وجود ندارد. اگرچه ممنوعیت یکی از بهترین گوشی های سامسونگ به نفع صنعت گوشی بود، اما این شرکت را محتاط کرد. این روزها گوشی های چینی از نظر شارژ سریع از مرز ۲۰۰ وات عبور کرده اند. اما سامسونگ نمی خواهد به این اعداد نزدیک شود.

و در نهایت امیدواریم مطالب فوق برای شما همراهان عزیز و گرامی سامسونگ تل مفید و موثر واقع شده باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *