دنیای دیجیتال

برتری گوشی های سامسونگ نسبت به شیائومی

سامسونگ تل-سامسونگ یا شیائومی

دلایل گرانی تلفن های سامسونگ نسبت به شیائومی

اگر دو گوشی با مشخصات مشابه را مقایسه کنید ، یکی از سامسونگ و دیگری از شیائومی ، می بینید که تلفن های شیائومی ارزان تر از سامسونگ هستند. دلایل مختلف پیچیده ای وجود دارد.

با این حال ، پاسخ کوتاه این است که تلفن های سامسونگ هزینه بیشتری از شیائومی دارند زیرا سامسونگ میلیاردها دلار صرف تحقیق و توسعه خود می کند ، آنها تلفن خود را در کره جنوبی یا ویتنام تولید می کنند ، از سخت افزار با کیفیت بهتر استفاده می کنند ، هزینه زیادی برای تبلیغات می کنند .همچنین کمیسیونی که فروشندگان برای فروش محصولات دریافت می کنند از محصولات سامسونگ بیشتر است.

بیایید جزئیات هر یک از این نکات را بیان کنیم.

سامسونگ میلیاردها دلار صرف تحقیق و توسعه می کند

سامسونگ ده ها مرکز تحقیق و توسعه (R&D) در سراسر جهان ، از جمله هند ، اسرائیل و ایالات متحده آمریکا دارد. آنها ده ها هزار مهندس سخت افزار و نرم افزار با درآمد بالا را در این مراکز تحقیق و توسعه استخدام می کنند. سامسونگ بدون در نظر گرفتن مدل تلفن نیاز به همان مقدار منابع مهندسی دارد. برای بیرون آوردن یک گوشی پرچمدار یا یک تلفن ارزان به همان میزان انرژی ، زمان و فداکاری نیاز است. در طول سال ، سامسونگ میلیاردها دلار در این مراکز تحقیق و توسعه هزینه می کند.

از طرف دیگر ، شیائومی تقریباً هیچ هزینه ای برای تحقیق و توسعه (R&D) برای محصول خود نمی کند. آنها با صراحت طرح های محصولات اپل و سامسونگ را کپی می کنند. حتی طراحی نرم افزار آنها کپی آشکاری از iOS است – سیستم عامل آیفون. علاوه بر این ، آنها همچنین نام محصولات را از تولید کنندگان دیگر کپی می کنند. به عنوان مثال ، نام Mi Note 10 یک کپی از سری Note سامسونگ ، نام RedmiBook یک کپی از MacBook اپل ، Mi Notebook Air یک کپی از MacBook Air اپل است ، نام MiPad یک کپی از iPad اپل است.

می بینید که در حالی که سامسونگ میلیاردها دلار صرف تحقیق و توسعه می کند ، شیائومی تقریباً هیچ چیز صرف کپی کردن نرم افزار ، سخت افزار و نام های سازندگان دیگر نمی کند. این اولین دلیل گرانی گوشی های سامسونگ از شیائومی است.

 

شیائومی گوشی خود را در چین تولید می کند

وقتی تمام مراحل تحقیق و توسعه ، نمونه سازی و آزمایش به پایان رسید ، سامسونگ نیاز به تولید انبوه این تلفن ها دارد. سامسونگ دارای امکانات تولید موبایل در کره جنوبی و ویتنام است. اما تولید تلفن در کره جنوبی و ویتنام مانند چین ارزان نیست.

شیائومی یک شرکت چینی است. تمام تولیدات آنها در چین اتفاق می افتد و آنها از اهرم تولید چین استفاده می کنند. در نتیجه ، هزینه تولید گوشی شیائومی کمتر از سامسونگ است. دلیل دوم گران بودن تلفن های سامسونگ نسبت به شیائومی است.

کیفیت سخت افزار تلفن سامسونگ بهتر است

دو گوشی سامسونگ و شیائومی می توانند نمایشگر HD یکسانی داشته باشند. اما وضوح ، روشنایی ، دقت رنگ این صفحه نمایش ها می تواند بسیار متفاوت باشد. دو گوشی سامسونگ و شیائومی می توانند دوربین ۲۰ مگاپیکسلی داشته باشند. اما به این معنی نیست که تصاویر گرفته شده توسط این دوربین ها یکسان باشند. علاوه بر این ، دو گوشی سامسونگ و شیائومی می توانند ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشند ، اما سرعت خواندن و نوشتن این تلفن ها بسته به کیفیت حافظه کارت SD متفاوت است. از لحاظ تاریخی متوجه شدیم که سامسونگ تلفن های خود را با سخت افزار با کیفیت خوب در مقایسه با Xiaomi تولید می کند.

بسیاری از مردم می گویند اگر دو گوشی سامسونگ و شیائومی را با مشخصات یکسان مقایسه کنیم ، تلفن های شیائومی امتیاز معیار بهتری نسبت به تلفن های سامسونگ نشان می دهند. اما نمره معیار مهم نیست زیرا نشان نمی دهد که آیا یک تلفن در بلند مدت عملکرد مطلوبی دارد. از نتایج دنیای واقعی دریافتیم که عمر تلفن های سامسونگ بیشتر از تلفن های شیائومی است. بنابراین ، می بینیم که تلفن های سامسونگ از سخت افزار با کیفیت بهتری در مقایسه با شیائومی برخوردار هستند. همین دلایل گوشی سامسونگ را نسبت به گوشی شیائومی گران تر می کند. این سومین دلیل گران بودن تلفن های سامسونگ نسبت به شیائومی است.

شیائومی محصول خود را تبلیغ نمی کند

وقتی کالایی برای بازار آماده می شود ، سامسونگ صدها میلیون دلار صرف تبلیغات می کند. آنلاین ، بیلبورد ، مجله ، تلویزیون ، حمایت مالی شما آن را نامگذاری می کنید. سامسونگ در همه جا تبلیغ می کند. برعکس ، شیائومی هزینه ای برای تبلیغات صرف نمی کند. آنها کاملاً به تبلیغات دهان به دهان مشتری خود اعتماد می کنند ، جایی که مشتریان آنها از دوستان و خانواده خود می خواهند یک محصول شیائومی بخرند. طبق گفته شیائومی ، آنها این استراتژی تبلیغاتی را از تسلا گرفته اند.

علاوه بر این ، شیائومی نمونه بسیاری از محصولات را برای تأثیرگذاران YouTube و بازرسان روزنامه ارسال می کند. چه کسی تلفن های خود را بررسی می کند و فیلم می سازد یا مقاله می نویسد. همچنین به Xiaomi تبلیغات رایگان می دهد.

همانطور که می بینیم سامسونگ هزینه های زیادی را صرف تبلیغات می کند در حالی که شیائومی این کار را نمی کند. دلیل دیگری برای گران بودن تلفن های سامسونگ در مقایسه با تلفن های شیائومی است.

شیائومی تلفن خود را فقط به صورت آنلاین می فروشد

سامسونگ گوشی خود را به سه روش می فروشد. فروشگاه آنلاین ، فروشگاه سامسونگ و فروشگاه فروشنده شخص ثالث. سامسونگ صدها فروشگاه سامسونگ و هزاران فروشگاه نمایندگی شخص ثالث دارد. هزینه این فروشگاه های فیزیکی بسیار زیاد است. علاوه بر این ، هنگامی که سامسونگ تلفن خود را از طریق فروشنده می فروشد ، باید به آنها کمیسیون بدهد. همه این چیزها هزینه دارد.

با این حال شیائومی گوشی خود را فقط بصورت آنلاین می فروشد. آنها تلفن خود را از طریق هیچ فروشنده ای نمی فروشند. بنابراین ، آنها می توانند همه زجیره میانی فروشندگان را قطع کنند. به این ترتیب ، آنها پس انداز می کنند و این پس اندازها را به صورت تلفن ارزان قیمت به مصرف کنندگان می رسانند. دلیل دیگر ارزان بودن تلفن شیائومی از تلفن سامسونگ است.

شیائومی حاشیه سود خود را کمتر از ۵٪ نگه می دارد

طبق اعتراف مدیرعامل شیائومی ، حاشیه سود تلفن آنها کمتر از ۵ درصد است. آنها حاشیه سود خود را حداقل نگه می دارند تا قیمت تلفن هایشان در مقایسه با رقبا کمتر باشد. از این طریق می توانند تلفن های زیادی را بفروشند. استراتژی آنها شبیه والمارت است. آنها کالاهای زیادی را با قیمت پایین به فروش می رسانند اما تعداد زیادی مشتری را به خود جلب می کنند.

از طرف دیگر ، سامسونگ هزینه های سربار زیادی دارد. مانند تحقیق و توسعه ، تبلیغات ، فروشگاه فیزیکی و غیره. بنابراین آنها نمی توانند حاشیه سود کمتری بگیرند. در نتیجه ، آنها تلفن خود را با قیمت قابل توجهی از Xiaomi می فروشند.

زمان عرضه اپدیت گوشی شیائومی طولانی تر است

سامسونگ تلفن خود را سالانه تکرار می کند. آنها هر ساله نسخه جدیدی از تلفن خود را با جدیدترین و عالی ترین سخت افزار منتشر می کنند. در الکترونیک ، یک فناوری تازه منتشر شده مانند پردازنده ، RAM ، ماژول دوربین همیشه هزینه بیشتری دارد. قیمت این ماژول ها تنها پس از چند سال کاهش می یابد. از طرف دیگر ، شیائومی گوشی خود را با آخرین سخت افزار منتشر نمی کند. حتی اگر چنین کنند ، آنها به مدت ۲۴ تا ۳۶ ماه به استفاده از همان سخت افزار ادامه می دهند. بنابراین ، با گذشت زمان ، قیمت آن ماژول سخت افزاری کاهش می یابد و شیائومی از این جنبه بهره می برد. آنها سخت افزارهای خود را به صورت عمده با قیمت پایین می خرند و ۲۴ تا ۳۶ ماه با آن سخت افزار گوشی می سازند. به این ترتیب ، شیائومی می تواند قیمت تلفن خود را در مقایسه با سامسونگ پایین نگه دارد.

با این حال ، سامسونگ نمی تواند این کار را انجام دهد. اگر آنها از سخت افزارهای قدیمی تر در تلفن های خود استفاده کنند ، رسانه ها دیوانه می شوند و آنها را به عدم ابتکار کافی متهم می کنند.

شیائومی داده های کاربر را جمع آوری می کند

از خواندن اینکه شیائومی تبلیغات را در سیستم عامل خود نشان می دهد تعجب نکنید. همه برنامه های سیستم تبلیغات را نشان می دهند. از این طریق مقداری پول به دست می آورند. علاوه بر این ، شیائومی داده های کاربر را جمع آوری کرده و از راه های دیگر از آنها کسب درآمد می کند. این جمله وجود دارد که اگر کالایی رایگان است ، پس شما محصول هستید. شیائومی تلفن خود را با قیمت پایین می فروشد اما مشتری آنها را به یک محصول، تولید کننده داده کاربر تبدیل می کند. شیائومی می تواند تلفن خود را با قیمت پایین تری بفروشد زیرا می داند بعداً می تواند از طریق کاربر خود سود کسب کند. برعکس ، سامسونگ داده های کاربر را جمع آوری نمی کند ، چه رسد به اینکه در سیستم عامل تبلیغات نشان دهد. دلیل دیگر ارزان بودن گوشی شیائومی است.

سامسونگ مراکز خدمات زیادی دارد

در سراسر جهان ، سامسونگ هزاران مرکز خدمات دارد. اگرچه ما در مورد کیفیت این مراکز سوالاتی داریم ، حداقل آنها برای ارائه خدمات به مشتریان در اینجا حضور دارند. سامسونگ هزینه های زیادی برای باز نگه داشتن این مراکز خدمات هزینه می کند. از طرف دیگر ، خدمات مشتری Xiaomi چندان عالی نیست و تعداد محدودی مراکز خدمات در سراسر جهان دارد. دلیل دیگری برای گران بودن تلفن های سامسونگ در مقایسه با شیائومی است.

نتیجه

به طور خلاصه می توان دریافت که شیائومی استراتژی تجاری متفاوتی نسبت به سامسونگ دارد. مهم نیست که سامسونگ چه کاری انجام می دهد. قادر به فروش گوشی ها با قیمت کمتری از شیائومی نخواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *