دنیای دیجیتال

عوامل موثر در کند شارژ شدن گوشی سامسونگ

عوامل موثر در کند شارژ شدن گوشی سامسونگ-سامسونگ تل

معمولا برخی از دلایل دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ عبارتند از: مشکل در منبع مورد استفاده برای شارژ گوشی سامسونگ-آسیب دیدن آداپتور-کهنه شدن باتری-باز بودن اپلیکیشن ها در صفحه گوشی-فرسوده شدن پورت USB- نامناسب بودن کابل شارژ -قدیمی بودن گوشی.

مشکل خود شما هستید!

آیا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از گوشی تان زمانی که در حال شارژ شدن است استفاده می کنید؟

اکثر کاربران گوشی های هوشمند از این مسئله که صفحه نمایش از بیشترین میزان شارژاستفاده می کنند، اطلاع ندارند. استفاده از گوشی موبایل در حالی که صفحه نمایش آن  با رزولوشن بالا فعال است و شما به کاری مثل چک کردن و بررسی فیسبوک مشغول هستید، باعث افت مقدار شارژ گوشی شما می شود. حال اگر علاوه بر فعالیت در زمان شارژ شدن گوشی، مشکلاتی که گفته شده نیز به آن اضافه شود شارژ گوشی به سرعت کاهش می یابد و مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا گوشی شما شارژ شود .

 

نامناسب بودن منبع مورد استفاده برای شارژ

برخی مواقع استفاده از منبع نامناسب برق می  تواند دلیلی اساسی برای دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ باشد. همیشه برای شارژ گوشی سامسونگ از شارژر اصلی گوشی سامسونگ استفاده کنید. استفاده از شارژرهای دیگر باعث هدایت ولتاژی به سمت باتری گوشی سامسونگ می شود که با این باتری هماهنگی ندارد. این امر علاوه بر اینکه باعث طولانی شدن زمان شارژ می شود به باتری هم آسیب میرساند. بهترین راه برای شارژ گوشی سامسونگ، استفاده از شارژر اصلی گوشی سامسونگ و برق شهری است. استفاده از شارژر سایر گوشی ها با هدایت ولتاژ نامناسب به سمت باتری، به گوشی سامسونگ آسیب میزند.

 

نامناسب بودن آداپتور

برخی مواقع استفاده از یک آداپتور نامناسب می تواند باعث طولانی شدن شارژ باتری شود. در واقع آداپتورها می توانند از تغییر ولتاژ ناگهانی در گوشی جلوگیری کنند. آسیب رسیدن به این قسمت می تواند باعث دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ شود.

استفاده از گوشی‌های قدیمی

اگر شما از گوشی های قدیمی استفاده می کنید این توقع را نداشته باشید که سرعت شارژ شدن آن، مثل گوشی های امروزی بالا باشد. امروزه وجود پردازنده هایی که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کنند و برخی از گوشی ها به قابلیت توربو شارژ (سارژ سریع) شده اند باعث شده که میان سرعت شارژ در گوشی های قدیمی و گوشی های جدید اختلاف به وجود بیاید. بنابراین تنها راه حل برای این مشکل خرید یک گوشی هوشمند جدید است.

کهنه یا فرسوده شدن باتری

در برخی از موارد، فرسودگی یا کهنگی باتری می تواند باعث دیر شارژ شدن باتری شود. زمانی که گوشی ، نو است با هر بار شارژ آن معمولا می توانید تا دو روز از گوشی سامسونگ استفاد کنید. اما پس از گذشت زمان و با فرسوده شدن باتری، برای شارژ کامل به زمان بیشتری نیاز دارید. اغلب باتری هایی که در حال حاضر در گوشی های همراه به کار برده می شوند از نوع لیتیومی هستند. این دسته از باتری ها دارای طول عمر بالایی هستند اما ماندن این باتری ها در شارژ برای ساعت های طولانی می تواند باعث آسیب رساندن به باتری شود. معمولا باتری های لیتیومی عمری معادل ۴ تا ۵ سال دارند که البته نحوه استفاده از این باتری و نگهداری از آن می تواند در طول عمر باتری موثر باشد.

باز بودن اپلیکیشن ها در صفحه گوشی

برخی مواقع باز بودن بعضی از اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی، نه تنها می تواند باعث خالی شدن شارژ باتری شود بلکه باعث طولانی تر شدن زمان شارژ می شود. این امر به ویژه در مورد برخی از اپلیکیشن هایی صدق می کند که حتی پس از بسته شدن نیز به صورت فعال در پس زمینه گوشی باقی می مانند.

آسیب دیدن پورت USB

برخی مواقع علی رغم استفاده از شارژر اصلی و منبع برق شهری، باز هم گوشی سامسونگ به کندی شارژ می شود. در این گونه موارد ممکن است آسیب دیدن پورت USB، دلیل اصلی طولانی شدن شارژ باتری گوشی سامسونگ باشد. شما می توانید جهت بررسی گوشی و مسیر شارژ به مرکز تعمیرات نمایندگی رسمی سامسونگ مراجعه کنید.

موارد آسیب زننده به کابل

دلایلی که در لیست زیر به انها اشاره می کنیم، ممکن است به مرور زمان باعث خرابی کابل یو اس بی شود :

  • خمیدگی یا کشش کابل یو اس بی
  • ماندن کابل در اتومبیل و قرار گرفتن آن در معرض گرما یا سرما

تمام موارد ذکر شده در بالا و استفاده روزمره باعث می شود تا  مشکلاتی در کابل ها بوجود بیاید و عملکرد کابل را دچار مشکل کند.

عوض کردن درگاه شارژ گوشی یک کار نسبتا سخت و هزینه بر است. بنابراین کابل ها که از قیمت پایین تری برخوردارند و تعویضشان هم ساده تر می باشد، فشار بیشتری را نسبت به درگاه شارژ گوشی تحمل می کنند.

امکان دارد همیشه ایراد از بدنه گوشی نباد و مشکل از اتصال کابل به گوشی نباشد. با دقت به قستی از شارژر که به کابل وصل می شود نگاه کنید، دو دندانه که برای اتصال محکم تر کابل به شارژر طراحی شده را می بینید. این دندانه ها بر اثر اتفاقاتی چون سریع جداکردن بدون دقت کابل از شارژر به راحتی خم می شوند و آسیب می بینند. حالا اگر به قسمتی از کابل که به گوشی شما متصل می شود نگاه کنید درون آن دندانه هایی را مشاهده خواهید کرد که از فلز نرم ساخته شده اند تا در هنگام استفاده غلط، به درگاه شارژ گوشی آسیبی  وارد نشود و تنها کابل دچار مشکل شود.

به صور کلی می توان گفت یکی از آسیب پذیر ترین اجزای گجت شما” کابل USB “است ؛ حدود ۹۰ درصد از مشکلات مربوط به کند شارژ شدن گوشی از کابل USB شماست، پس باید به سالم بودن آن توجه داشته باشید.

نامناسب بودن کابل شارژ

یکی از رایج ترین دلایل طولانی شدن شارژ گوشی سامسونگ، استفاده از کابل نامناسب برای شارژ گوشی است که بر روی سرعت انتقال جریان نیز تاثیر میگذارد. این کابل نامناسب می تواند سرعت انتقال جریان به باتری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *