دنیای دیجیتال

تصاویر فاش شده از سامسونگ گلکسی S۲۳

تصاویر فاش شده از سامسونگ گلکسی S۲۳-سامسونگ تل

 همراهان عزیز و گرامی سامسونگ تل، یکی از منابع دنیای فناوری مشخصات گلکسی S۲۳ را منتشر کرده که از شباهت آن به گلکسی S۲۲ خبر می‌دهد. در حقیقت به نظر می‌رسد تنها پیشرفت این گوشی هوشمند، تراشه جدید و کمی افزایش حجم باتری باشد.

مشخصات احتمالی سامسونگ گلکسی S۲۳

یکی از منابع دنیای فناوری ، با انتشار توییتی مشخصات گلکسی اس ۲۳ را منتشر کرد. به گفته این منبع، پرچمدار آینده سامسونگ دارای ۸ گیگابایت رم خواهد بود و در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین مانند اکثر پرچمداران ۲۰۲۳ از تراشه نسل دوم اسنپدراگون ۸ استفاده می کند.

این دستگاه ظاهراً از یک باتری ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که کمی کوچکتر از باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی نسل فعلی آن است. همچنین برخلاف استاندارد چینی، این گوشی همچنان از شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ بی سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می کند.

روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی سه‌گانه قرار می‌گیرد که سنسور اصلی‌اش ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال خواهد بود و با دوربین‌ ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو همراهی می‌شود. این دوربین‌ها حداقل روی کاغذ تفاوتی با نسل کنونی ندارند، با این حال شاید به فناوری بهتری مجهز شوند.

در نهایت به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح فول اچ دی می رسیم که هیچ تفاوتی با گلکسی اس ۲۲ ندارد و حتی سامسونگ از فناوری LTPO برای آن استفاده نمی کند. با این حال، به گفته منبع دیگری، حاشیه های اطراف نمایشگر پرچمدار بعدی سامسونگ اندکی افزایش خواهد یافت.

با طراحی گلکسی اس ۲۳ با نسل قبلی تفاوتی ندارد، اما تنها دوربین اصلی، به جای قرار گرفتن در ماژول، حسگر به طور جداگانه در پشت مانند گلکسی اس ۲۳ اولترا ظاهر می شود. .انتظار می رود سامسونگ اوایل سال آینده از سری گوشی های گلکسی اس ۲۳ رونمایی کند.

اولین عکس از گلکسی S۲۳ اولترا فاش شد

تصاویر فاش شده از سامسونگ گلکسی S۲۳-سامسونگ تل

پس از انتشار اولین تصاویر از گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳، امروز اولین تصاویر از گلکسی اس ۲۳ اولترا منتشر شد.

گلکسی اس ۲۳ اولترا که قدرتمندترین پرچمدار سامسونگ است، از نظر طراحی شبیه به گلکسی اس ۲۲ اولترا است و تفاوتی در طراحی این گوشی ها مشاهده نمی کنیم. طبق اطلاعات به دست آمده از اولین تصویر گلکسی اس ۲۳ اولترا، سه دوربین پشتی به صورت دایره ای در این گوشی دیده می شود.

قاب جلوی گوشی بسیار مسطح طراحی شده و لبه های آن خمیده به نظر می رسد. خود گوشی کمی بزرگتر به نظر می رسد. ابعاد گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۸ میلی متر است که کمی کوچکتر از گلکسی اس ۲۲ اولترا است. طبق اطلاعات منتشر شده گلکسی اس ۲۳ اولترا بیش از ۱۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت که اگر بخواهیم قیمت این گوشی را به ارز ایران محاسبه کنیم حدود ۴۷ میلیون تومان خواهد بود. اگرچه هنوز چند ماه تا عرضه سری گلکسی اس ۲۳ فاصله داریم، اما اطلاعات زیادی از این گوشی ها فاش شده است و می توان با خیال راحت درباره مشخصات آنها صحبت کرد. در ابتدا باید بگوییم که پس از سال ها اعتراض کاربران به استفاده از تراشه های اگزینوس، تمامی مدل های S23 از تمامی مناطق جهان با چیپست های اسنپدراگون عرضه می شوند. همچنین برای Galaxy S23 Ultra باید از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده شود.

این گوشی مانند نسل قبلی از اسلات قلم S استفاده می کند. در زیر این گوشی را از جنبه های مختلف با نسل قبلی مقایسه می کنیم تا ببینیم آیا پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل محسوب می شود یا خیر.

طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی S۲۳

گلکسی اس ۲۳ اولترا تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد، بنابراین اکثر کاربران نمی توانند تفاوت بین این دو گوشی را تشخیص دهند. در واقع، برخی تغییرات جزئی تا کنون ایجاد شده است. مثلا در نسخه جدید قسمت کمی جذابتر شده و در این حالت شبیه آیفون ها می شود.

هر دو گوشی دارای گواهی IP68 هستند و از این رو هر دو ضد آب هستند. طبیعتا هنوز جک هدفون وجود ندارد و برای شارژ گوشی باید از پورت USB-C استفاده کنید. هر دو گوشی از صفحه نمایش ۶.۸ اینچی مبتنی بر پنل AMOLED استفاده می کنند و وضوح تصویر ۱۴۴۰p و نرخ تجدید بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می دهند. در همین حال، سامسونگ ممکن است حداکثر روشنایی صفحه نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا را افزایش دهد. برای یادآوری باید گفت که نمایشگر S22 Ultra دارای حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت است. نباید انتظار تغییری در ناحیه حسگر اثرانگشت داشته باشیم و دوباره از فناوری اولتراسونیک برای این عملکرد استفاده شده است.

عملکرد و نرم‌افزار سامسونگ گلکسی S۲۳

مام مدل‌های گلکسی S۲۳ اولترا مانند دیگر اعضای این خانواده در بازارهای مختلف با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار خواهند شد. بنابراین حالا تمام کاربران در مناطق مختلف جهان می‌توانند از چیپست اسنپدراگون بهره ببرند که همواره نسبت به رقیب اگزینوس خود حرف بیشتری برای گفتن دارد.

اگرچه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نسل قبلی مبتنی بر فناوری ساخت ۴ نانومتری هستند، ولی طبیعتا برای نسل جدید باید انتظار بهبود مصرف انرژی و سرعت بالاتر را داشته باشیم. طبق بررسی‌های اولیه، ظاهرا این چیپست در زمینه‌ی تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای می‌تواند حدود ۳۰ درصد سرعت بیشتری به ارمغان بیاورد.

در رابطه با حافظه رم و حافظه داخلی هم مانند نسل قبلی، کاربران می‌توانند بین سه مدل ۸/۱۲۸، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی دست به انتخاب بزنند. بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده‌ی سامسونگ ۴ سال آپدیت اصلی اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کنند. بنابراین گلکسی S۲۳ اولترا هم از این مزیت مهم بهره می‌برد. این در حالی است که بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی در بهترین حالت ۳ سال آپدیت اندروید را دریافت می‌کنند.

دوربین سامسونگ گلکسی S۲۳

دوربین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و به همین خاطر شرکت‌ها توجه زیادی به این مشخصه نشان می‌دهند. پرچم‌داران سامسونگ معمولا در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارند و مدل اولترا هم همواره موفق شده در این حوزه توجهات زیادی را جلب کند.

گلکسی S۲۳ اولترا قرار است با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی راهی بازار شود که این یعنی قادر به ثبت جزئیات بسیار بیشتری خواهد بود و بر اساس گزارش‌ها و تصاویر فاش شده، در زمینه‌ی عکسبرداری در محیط‌های کم‌نور و فیلمبرداری هم عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهد. اما سه دوربین دیگر از نظر سخت افزاری تفاوتی با نسل قبل ندارند و تنها می توان انتظار به روز رسانی نرم افزاری برای آن ها داشت. این بدان معناست که ما دوباره یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر و یک دوربین پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابر خواهیم داشت.

یکی از افراد مشهور اعلام کرد که دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا از سنسور ۱.۳ اینچی بزرگتر از سنسور ۱.۳۳ اینچی نسل قبل استفاده می کند. همچنین دیافراگم این دوربین F/1.7 است که نسبت به نسل قبلی F/1.8 بزرگتر است.

تصاویر فاش شده از سامسونگ گلکسی S۲۳-سامسونگ تل

کیفیت صدا سامسونگ گلکسی S۲۳

با توجه به اینکه ظاهر این گوشی با نسل قبل تفاوتی ندارد، از نظر اسپیکر با تغییراتی مواجه نخواهیم بود. بنابراین اسپیکر اصلی عملکرد را در قسمت اصلی انجام می دهد و بلندگو به او کمک می کند تا صدای استریو را به کاربران برساند. طبق بررسی ها، کیفیت صدای گلکسی اس ۲۲ اولترا خوب نیست. بنابراین امیدواریم سامسونگ این مشکلات را برای S23 Ultra برطرف کند.

عمر باتری و سرعت شارژ سامسونگ گلکسی S۲۳

بر اساس اطلاعات فاش شده، انرژی هر دو گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می شود. این روزها اکثر گوشی های اندرویدی از این نیرو برای باتری های خود استفاده می کنند. با این حال، از آنجایی که گلکسی اس ۲۳ اولترا از چیپست کوچک تری استفاده می کند، ممکن است عمر باتری آن بیشتر از نسل قبلی باشد، اما در این مورد نباید تفاوت زیادی را انتظار داشت.

گفته می شود این گوشی از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می کند، اما البته باید شارژر مورد نیاز را جداگانه خریداری کنید. پشتیبانی از شارژر بی سیم ۱۵ واتی نیز نباید نادیده گرفته شود.

در نهایت، اگرچه این گوشی از نظر ظاهری با هیچ تغییری مواجه نیست، اما استفاده از بهترین چیپست و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آن را به انتخابی جذاب تبدیل کرده است. اما در مورد اینکه آیا خرید این گوشی برای کاربران S22 Ultra منطقی است یا خیر، باید منتظر عرضه آن باشیم تا ببینیم آیا سامسونگ پیشرفت های قابل توجهی در زمینه دوربین و عملکرد داشته است یا خیر. .

بنابراین اگر فکر می کنید که ویژگی های جدید گلکسی اس ۲۳ اولترا چندان خوب نیست، می توانید نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی گلکسی اس ۲۲ اولترا را هم اکنون تا سقف ۴۰ میلیون تومان خریداری کنید.

در نهایت امیدواریم مطالب فوق برای شما همراهان عزیز و گرامی سامسونگ تل ، مفید و موثر واقع شده باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *