دنیای دیجیتال

با قابلیت Continue apps on other devices؛ اپلیکیشن‌های سامسونگ را از یک دستگاه روی دستگاه دیگر ادامه دهید

با قابلیت Continue apps on other devices؛ اپلیکیشن‌های سامسونگ را از یک دستگاه روی دستگاه دیگر ادامه دهید-سامسونگ تل
همراهان عزیز و گرامی سامسونگ تل؛ با قابلیت‌های سامسونگ می‌توانید از تبلت به‌عنوان نمایشگر دوم کامپیوتر استفاده کنید یا هنگام استفاده از برنامه‌ها آزادانه بین دو دستگاه جابه‌جا شوید.
یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین قابلیت‌هایی که تبلت‌های سامسونگ ارائه می‌دهند، توانایی در اتصال سریع به‌عنوان یک صفحه نمایش دوم برای کامپیوتر و لپ‌تاپ از طریق ویژگی Second Screen است.

به کمک قابلیت Continue apps on other devices هم می‌توانید هنگام استفاده از برنامه‌هایی مثل نوت و اینترنت سامسونگ، آزادانه بین دو دستگاه جابه‌جا شوید.

این دو قابلیت سامسونگ به شما کمک می‌کنند، برنامه‌‌های سامسونگ را از یک دستگاه روی دستگاه‌ دیگر ادامه دهید. در ادامه این مقاله بیشتر با دو ویژگی Second Screen و Continue apps on other devices آشنا خواهید شد.

قابلیت Continue apps with other devices چیست؟


ویژگی موردبحث به‌شما اجازه می‌دهد هنگام استفاده از اپلیکیشن آزادانه بین دو دستگاه جابه‌جا شوید. به‌طور مثال اگر در حال وب‌گردی با گوشی خود هستید، اما تصمیم دارید ادامه کار را در نمایشگر بزرگ‌تر تبلت دنبال کنید یا اگر در حال خرید آنلاین با تبلت هستید و می‌خواهید پرداخت را با گوشی انجام دهید، این ویژگی به کمک شما خواهد آمد. برای انجام این کارها باید در‌حالی‌که قابلیت Continue apps on other devices  روشن است روی آیکونی که در نمایشگر اخیر (Recents screen)  به‌نمایش درمی‌‌آید، ضربه بزنید.

با قابلیت Continue apps on other devices؛ اپلیکیشن‌های سامسونگ را از یک دستگاه روی دستگاه دیگر ادامه دهید-سامسونگ تل

برای عملکرد درست این قابلیت، ابتدا اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه از شرایط زیر برخوردار هستند:

  • گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی باید با بلوتوث روشن به یک حساب سامسونگ متصل و عملکرد «Continue apps on other devices» هر دو دستگاه باید روشن باشد.
  • قابلیت مذکور برای دستگاه‌هایی که در فاصله ۲ متری هم قرار دارند، در دسترس است اما احتمال دارد در شرایط مختلف، متفاوت باشد.
  • این عملکرد از برنامه Samsung Notes و Samsung Internet در گوشی‌های سامسونگ و تبلت‌های گلکسی که به رابط کاربری One UI 3.1 یا بالاتر مجهز هستند، پشتیبانی می‌کند (برخی از مدل‌ها از جمله JDM، دستگاه‌های بدون Wi-Fi 5GHZ & SAK و مدل‌های Android GO پشتیبانی نمی‌شوند).

نحوه فعال کردن Continue apps on other devices

برای ادامه استفاده از برنامه در دستگاه‌های دیگر، ابتدا باید قابلیت Continue apps on other devices را در هر دو دستگاهی که می‌خواهید استفاده کنید، از طریق روش زیر فعال کنید:

  • به تنظیمات بروید و Advanced features را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Continue apps on other devices ضربه بزنید تا این ویژگی برای هر دو دستگاه فعال شود.

با قابلیت Continue apps on other devices؛ اپلیکیشن‌های سامسونگ را از یک دستگاه روی دستگاه دیگر ادامه دهید-سامسونگ تل

  • اکنون Samsung Internet یا Samsung Notes را در یک دستگاه اجرا و سپس یک صفحه وب یا نوت را باز کنید.
  • در دستگاه دیگر روی آیکون Recents ضربه بزنید تا برنامه‌های اخیراً استفاده‌شده خود را باز کنید.
  • آیکونی در کنار اپلیکیشن‌هایی که اخیراً استفاده شده به‌نمایش درمی‌آید؛ روی آن ضربه بزنید تا برنامه باز شود و به استفاده از آن در دستگاه فعلی خود ادامه دهید.

با قابلیت Continue apps on other devices؛ اپلیکیشن‌های سامسونگ را از یک دستگاه روی دستگاه دیگر ادامه دهید-سامسونگ تل

قابلیت Second Screen چیست؟

ویندوز ۱۱ یا ویندوز ۱۰ معمولاً نیاز به دانلود یک برنامه شخص ثالث مانند SpaceDesk یا Duet Display بر روی رایانه تبلت و لپ‌تاپ دارد. اما به کمک برنامه Second Screen سامسونگ که ازپیش در کامپیوترها و تبلت‌های سامسونگ نصب شده است، دیگر نیازی به نصب برنامه های اضافه نیست. برای استفاده از این قابلیت به رابط کاربری تبلت سامسونگ One UI 3.1 نیاز دارید که در سال ۲۰۲۱ برای تبلت‌های Tab عرضه شد. برای مثال گلکسی تب S8 و گلکسی تب S7 از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

روش استفاده از Second Screen برای تبدیل تبلت‌ به نمایشگر دوم

لطفاً توجه داشته باشید که این ویژگی فقط در تبلت‌های گلکسی با One UI 3.1 و بالاتر و رایانه‌های شخصی دارای آخرین نسخه ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ در دسترس است. برای استفاده از Second Screen برای تبدیل تبلت‌ به نمایشگر دوم کامپیوتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صفحه تبلت سامسونگ خود را دو بار از بالای به پایین بکشید تا پنل تنظیمات سریع (Quick Settings panel) باز شود.
  •  انگشت خود را به سمت راست بکشید تا به منوی بعدی بروید و باقی تنظیمات را ببینید.
  • روی آیکون Second Screen ضربه بزنید.
  • حالت اتصال مورد‌نظر خود Drawing/gaming یا Video را انتخاب کنید. پس از انتخاب روش اتصال، صفحه را ترک نکنید. تازمانی‌که صفحه نمایش دوم را باز نگه دارید، تبلت برای رایانه قابل مشاهده خواهد بود.
  • روی لپ‌تاپ ویندوزی خود کلید ویندوز + K را همزمان فشار دهید. از لیست دستگاه‌های موجود، تبلت سامسونگ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر در مرحله قبل صفحه را ترک کرده باشید، ممکن است تبلتتان را در این لیست پیدا نکنید.
  • پس از اتصال، صفحه لپ‌تاپ شما روی صفحه تبلت ظاهر خواهد شد. در رایانه شخصی خود، باید یک پنجره پاپ‌آپ کوچک و یک دکمه Disconnect کنار آن ببینید که نشان می‌دهد به تبلت خارجی متصل هستید. این نوار ابزار در بالای هر دو صفحه ظاهر می‌شود که برای پین کردن یا برداشتن پین آن باید آیکون مربوط به پین را انتخاب کنید.
  • وقتی کارتان تمام شد، روی Disconnect بزنید تا اتصال قطع شود.

در مورد Second Screen بیشتر بدانید!

در صورت تمایل، می‌توانید از تبلت فقط به‌عنوان یک نمایشگر بدون ورودی استفاده کنید یا از صفحه‌نمایش لمسی تبلت یا S Pen یا صفحه‌کلید متصل برای کنترل‌های اضافی کمک بگیرید. همه این موارد را می‌توان از طریق منوی Cast ویندوز (Win + K) کنترل کرد.

اگر می‌خواهید در‌حالی‌که هنوز به لپ‌تاپ متصل هستید به برنامه‌های دیگر تبلت دسترسی داشته باشید، می‌توانید این کار را نیز انجام دهید. به سادگی انگشت خود را از پایین به بالا بکشید تا آیکون‌های ناوبری ظاهر شوند. پس از خروج، آیکون کوچک Cast را در گوشه سمت راست بالای صفحه مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد به سرعت به Second Screen بازگردید.

به کمک اپ Samsung Flow می‌توانید از رایانه شخصی خود برای کنترل تبلتتان استفاده کنید. این اپ تبلت و رایانه شخصی را تقریباً به روش مشابه با Second Screen به یکدیگر متصل می‌کند با این تفاوت که Flow به شما امکان می‌دهد تبلت یا گوشی خود را از لپ‌تاپ کنترل کنید، چیزی که بیشتر شبیه به نحوه عملکرد برنامه Phone Link است.

اگر از این نوع امکانات سامسونگ لذت می‌برید، باید بدانید که قابلیت‌های این‌چنینی بیشتری در دستگاه‌های سامسونگ وجود دارد. برای مثال به کمک قابلیت Continue apps on other devices می‌توانید هنگام استفاده از برنامه‌هایی مثل نوت و اینترنت سامسونگ، آزادانه بین دو دستگاه جابه‌جا شوید. که در ابتدای مقاله در رابطه با قابلیت Continue apps on other devices صحبت شد.

همراهان عزیز و گرامی سامسونگ تل، از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید بسیار از شما سپاسگزاریم، امیدواریم مطالب فوق برا شما مفید و موثر واقع شده باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *